Klubbens første pokalfinale

København Håndbold slog her til aften Aarhus United med 27-19 og er nu i klubbens første pokalfinale, Santander Final4.

Udover sejren var der meget at glæde sig over. Louise Svalastog og Marie Tømmerbakke var begge med på holdkortet for første gang og kommet sig over deres hovedskader, mens Maria Lykkegaard er blevet skulderskaden kvit, og Anne Cecilie La Cour vendte tilbage fra graviditet.

–  Jeg er bare rigtigt glad. Det er dejligt at være tilbage og at spille med pigerne igen. Vores fans var fantastiske, og nu er vi i finalen. Det er stort, og det forbereder vi os nu på, siger Louise Svalastog.

Marie Tømmerbakke fik langt om længe debut for København Håndbold, og allerede ved første bold havde hun fingrene på.
– Jeg var vældig nervøs inden kampen, og jeg havde virkelig høj puls, da jeg kom ind i målet, men da jeg så fik den første bold, så kom der lidt ro på, fortæller Tømmerbakke, der forsætter om morgendagens finalekamp:
– Det bliver min første kamp mod Esbjerg, og jeg glæder mig rigtigt meget til at skulle i kamp igen. Vores fans var så opbakkende i dag, og jeg ved, der kommer flere i morgen, så jeg er spændt på kulissen, og ja, jeg er bare rigtigt glad og lettet.

Jenny Alm blev kåret til kampens bedste spiller.

Målfakta følger i morgen og kan ses på tophåndbold.dk

Finalen spilles kl. 16.00 i Jysk Arena, og modstanderen er netop blevet fundet. Det bliver Team Esbjerg.

Du kan stadig få billetter til finaledagen ved at trykke her.