København Håndbold skifter logo
De fleste kender København Håndbold for det karismatiske tigerhoved på brystet. Med det nye logo, består tigeren, men logoet vil fremover fremstå i sort og hvidt.
Hos København Håndbold ser vi det nye logo som en naturlig forlængelse af den bæredygtige udvikling vi som klub befinder os i. For København Håndbold symboliserer farven hvid: kreativitet, og åbenhed som skal virke beskyttende og opmuntrende. Det nye logo afspejler enkelt- og simpelhed og som går hånd i hånd med klubbens visioner.
Direktør Casper Porsgaard udtaler;
– ”Med vores nye logo retter vi vores fokus mod det vi flytter os hen i mod – nemlig en ny tid og et nyt udtryk i samarbejde med vores bæredygtige tøjpartner fra Re Do. Da vi i sin tid gik i gang med forberedelserne af det nye tøjdesign ændrede vi også farverne på tøjet, hvilket også har været medvirkende til vores permanente skifte til sort og hvid.”
Logoer i sport er ofte knyttet til identitet og kultur, og det er blandt andet med det afsæt at ændringen af logoet sker. Casper Porsgaard fortsætter:
– ”Vi synes det nye logo passer bedre til vores identitet og så synes vi også det fremstår mere moderne og stilrent, hvilket vi også føler vi afspejler som klub. Det kan naturligvis være et ømt punkt at ændre på et logo, men vi håber på, at vores trofaste fans og partnere vil tage godt imod vores nye tiltag.”
Til at udskifte det gamle logo med det nye, har vi naturligvis gjort brug af vores dygtige samarbejdspartner fra Nonbye. Nonbye står i forvejen bag den unikke udsmykning i Frederiksberg Hallen og derfor var det helt naturligt at tage fat i Jan Sørensen. Nonbye tog hurtigt teten og har nu sørget for de nye bæredygtige og PVC-frie logoer i hallen.
Se det nye logo i morgen, når Århus United kommer forbi kl. 14.00. Der er få pladser tilbage som kan afhentes i døren.