Et styrket København Håndbold er klar til fremtiden

København Håndbold har opgraderet truppen frem mod den nye sæson, og nu er der også allokeret flere ressourcer til organisationen bag.

BM_JMT_KM_slider

Siden København Håndbold sidste år præsenterede klubbens 2021-plan, har der været arbejdet på at styrke den sportslige sektor såvel som organisationen omkring den.

Ejer Kim Mikkelsen har i tæt samarbejde med København Håndbolds bestyrelse valgt at styrke organisationen og opruster holdet omkring holdet, hvilket bl.a. betyder, en ny administrerende direktør, en assistenttræner på fuldtid og et nyt kontor i Frederiksberg Hallerne.
– Vi har valgt at styrke vores organisation ved at ansætte vores kommercielle direktør Janni Møller Thomsen som ny administrerende direktør, da København Håndbold ønsker at styrke den kommercielle profil yderligere og løfte klubben videre mod 2021-målsætningen, fortæller bestyrelsesformand Brian Mollerup, der forsætter:
– Janni har været med til at starte København Håndbold i 2013, og hun bærer om nogen klubbens DNA. Hun er bevidst om egne styrker og mangler, og jeg vil derfor den kommende tid indgå et parløb med hende, så hun kan få den sparring, hun har behov for, forklarer han.

Ejer Kim Mikkelsen vil ikke længere være en del af den daglige drift, men vil følge klubben tæt.
– Jeg har ønsket at frigøre noget tid til at hellige mig mine øvrige forretninger, og klubben har behov for en daglig leder, der kan være 100% til stede og sætte retningen, og det ved jeg, at Janni kan og vil, fortæller han og understreger:
– Jeg vil fortsat være ejer og støtte klubben på alle tænkelige måder, men med den kraftigt stigende kommercielle aktivitet vi oplever, er dette det næste positive skridt fremad for klubben. Jeg er stolt og glad over, hvad vi har opnået på fire år,  og jeg er samtidig glad for Brian Mollerup havde mulighed for at træde tæt på driften og støtte Janni.

Den kommende administrerende direktør Janni Møller Thomsen glæder sig til at forsætte arbejdet med at løfte København Håndbold, men er klar over, det er et par store sko, hun skal udfylde.
– Med den opbakning og tillid bestyrelsen og Kim har udvist mig til at løfte opgaven, har jeg valgt at takke ja til denne mulighed, og jeg kommer til at dø med skoene på i forsøget på at få København Håndbold løftet til det næste niveau, og med de mange gode mennesker der er i og omkring klubben, så har jeg stor tro på, at vi vil lykkedes, fortæller Janni Møller Thomsen, der tiltræder den 1. september som administrerende direktør.
– Der er nogle ting, som jeg i dag ikke har viden om, som jeg skal have styr på, men jeg har en af håndboldens mest rutinerede forretningsmænd, Brian Mollerup, bag mig, så både jeg og København Håndbold er i trygge hænder. Jeg glæder mig bare til, at vi skal i gang, og jeg får mulighed for at sætte mit præg på hverdagen.
Styrkelse af trænerteamet 
Udover den nye adm. direktør har København Håndbold ansat assistenttræner Troels Banggaard på fuld tid og lagt flere opgaver på hans skuldre.
– Vi styrker vores sportslige sektor ved at ansætte Troels på fuldtid, så han kan tage sig af mange flere praktiske og planlægningsmæssige opgaver, så Claus kan hellige sig håndbolden. Derudover skal Troels udvikle et talentprogram og derigennem udvikle samarbejdet yderligere med vores Moderklub FIF og de omkringliggende klubber, så den østdanske talentudvikling forsætter. Troels kommer også til at arbejde meget mere med en mere langsigtet rekrutterings- og scoutingstrategi, der betyder, at han skal se mange flere kampe i ind- og udland, forklarer Brian Mollerup, bestyrelsesformand København Håndbold, der forsætter:
– Vi har et fantastisk trænerteam, og jeg er sikker på, at det kommer til at give et godt afsæt til det videre arbejde, at de begge er på fuldtid og nok også lidt mere end det. De er meget dedikerede, og jeg har stor tiltro til dem, forsikrer han.

Under samme tag
København Håndbold har indtil nu været fordelt på to adresser, da kontoret har ligget på Islands Brygge, men nu er det blevet muligt for administrationen at rykke ind i Frederiksberg Hallen.
– Det bliver på alle måder godt at få en dagligdag sammen, så vi ikke skal bruge en masse spildtid gennem byen, ligesom vores kunder kan se vores produkt i hallen i virkeligheden frem for på et billede, fortæller den kommende administrerende direktør Janni Møller Thomsen, der forsætter:
– Der er mange ting, der bliver lettere af, at vi sidder under samme tag, og jeg er overbevist om, at det kommer til at give mange synergier, som vi slet ikke på nuværende tidspunkt er klar over, fordi vi aldrig har prøvet det. Det bliver fedt, at vi også geografisk bliver én klub, og jeg er så småt begyndt at pakke, siger Janni Møller Thomsen, der fortæller, at København Håndbold forventer at flytte ind i Frederiksberg Hallen i midten af august.

/JMT